Vážené dámy, vážení pánové,
dovolte mi, abych se Vám představil a zároveň Vám popřál dobrého dne.

Jmenuji se Miroslav Sanytrák a toto je příběh
kouče / mentora,
experta v oblasti marketing managementu.
IMG_0714 (2)_cut

Psal se rok 1975, byly Vánoce  a moje maminka mi dala pod stromeček knihu, kterou napsal John McNiel a jmenuje se „Poradce“. Četl jsem ji tenkrát hltavě. Tahle kniha ovlivnila celý můj budoucí život. 

Současný stav

Jako expert v oblasti marketing managementu jsem najímán do projektů, kde působím jako poradce, kouč/mentor a díky své multifunkčnosti někdy i jako fotograf, spolupracuji s odděleními PR, reklamy, snažím se předávat dlouholeté  a hluboké zkušenosti všem, kteří o to mají zájem. Samostatně působím jako poradce jak vznikajících, tak již trvajících firem, jako lektor vzdělávacích kurzů, jako člen týmů projektů v různých oblastech trhu. Svoji přítomnost v podnikatelských subjektech vidím v podoblastech marketing managementu, a to především v oblasti personálního managementu, kde jsem odpovědným za tvorbu, vedení a řízení týmů, jejich koučink/mentoring, za tvorbu popisů pracovní činnosti a konec konců i za prezentaci a komunikaci uvnitř i navenek. Když management pochopí moji multifunkčnost vzdělání podloženého praktickými zkušenosti a umění empatie k různým pracovníkům na různých pozicích, rychle posouvám firmu kupředu. Řeším i osobní nepříjemné situace jednotlivce, které stojí vždy za neúspěchem přitom odpovědného bezproblémového  pracovníka. Vždy hledám podstatu věci. Ke své práci přistupuji vždy zodpovědně  a vážím si každého pracovníka firmy. Pracuji po celé České republice,  mnohdy spím po penzionech a do firem, které pracují ve směnném provozu,  docházím i v noci.  Často v projektech nejsem ani jmenován, stojím v pozadí jako šedá eminence a náramně mne to baví.

Profesionální zkušenosti  v oblasti marketing managementu v plné šíři působení středních a velkých firem.  

1)  Personální management – vytváření osobních modulů, nábor a výběr zaměstnanců, firemní kultura, vedení porad, totální kvalita,  řízení lidských zdrojů. Součástí mé práce jsou self management, mobbing, brand building, řízení lidských zdrojů, synergie a efektivita týmů, time management, monitoring zaměstnanců – snímky pracovního dne jednotlivce a celého týmu a z toho vyvození potřebnosti pozic, efektivnosti pracovního prostředí a pracovního nasazení.  Krizový management a personální audit.

2) Lektorská činnost: Psychologie prodeje, komunikace a řeč těla, obchodní dovednosti, merchandising, controlling. Analýzy např.: SWOT, BCG, ABC, PESTE, konkurenční. Vytváření a řízení call centra.  Prezentační dovednosti a self management.

3) Prezentace a PR: Dlouholeté zkušenosti v oblasti vydavatelské činnosti. Profesionální zkušenosti v oblasti výstavnictví a fotografie, pomoc firmám při prezentaci na výstavách. Reklama a media, tvorba reklamy v časopisech, PR články, tvorba firemních časopisů.

Historie
První setkání s pojmem marketing management.

Po nástupu na průmyslovku jsem pořád měl v hlavě svůj cíl-stát se v budoucnosti poradcem firem. V roce 1984 jsem se oženil a krátce na to nás v Unhošti navštívil rodinný přítel a kamarád pan MN , který se akorát vracel z USA, kde v té době působil. Přivezl mi materiály z World Trade Center a já je opět hltavě pročítal. Internet v té době neexistoval, zahraniční časopisy k dispozici nebyly a jenom díky svému zájmu jsem, už opravdu nevím kde, získal informace o marketing managementu. 

První podnikatelské kroky a zkušenosti s prací ve státní správě.
Podnikat jsem začal už v před rokem 1989  podle zvláštní vyhlášky, živnostenský zákon přišel později  a to ve fotografické činnosti. Ihned po propuštění z SONP mne oslovil tehdejší starosta města Unhoště, zda bych nechtěl nastoupit jako úředník tvořícího se živnostenského oddělení města. Nastoupil jsem  a vydržel v této pozici na den přesně 2 roky. Tenkrát to byla doba budování  nové tvořící se podnikatelské sféry. Zde jsem především dále využil svých znalostí a zkušeností v DTP a vydavatelské činnosti a spoluzakládal jsem první časopis města Unhoště. Od roku 1993 jsem se stal kronikářem města, zde stále nabírám zkušenosti práce s lidmi a historickými materiály.

První velká pozice.
Po dvou letech práce na úřadě a mohutném proniknutí do živnostenského zákona mne oslovil majitel Kladenské uhelné a.s. abych nastoupil na místo generálního ředitele a předsedy představenstva. U výběrového řízení se mne jeden pracovník zeptal čím topím, odvětil jsem uhlím a koksem, on na to : „Víte, že jste naším potenciálním zlodějem, chcete u nás ještě pracovat?“ odpověděl jsem, že nekradu a že pracovat chci . To místo jsem tenkrát dostal. Stále jsem však pracoval jako OSVČ a společnost dokonale využila mých schopností jak fotografických, tak vydavatelských, především ve vytváření reklamy a PR. Potom jsem pracoval prakticky na volné noze, jako OSVČ. Vše se vždy prolínalo, po prvních studiích marketing managementu jsem založil svoji první společnost týkající se vzdělávání  a poradenské činnosti (1993) .  

Část pro mne  zajímavých úspěchů a zkušeností v různých oblastech.
Jako student průmyslovky jsem používal z ciziny dovezenou kalkulačku Texas Instruments, v rámci své poradenské činnosti  jsem měl tu čest uvést tuto značku na náš trh a vše se povedlo, jsem na to patřičně hrdý. V rámci prodeje automobilů  jsem  měl tu čest pracovat v oblasti personalistiky pro zastoupení Ferrari / Maserati , dřívější společnost HP -Exluziv, s.r.o. Jsem hrdý na spoluautorství tehdejší ochranné známky, zajišťoval jsem přesný nákres z jedním nejvýznamnějších malířů,  její první návrhy mám ještě v archivu.

Jedno dlouhé období jsem pracoval  jako ředitel strategického marketingu a personálního managementu Centra FotoŠkoda, Vodičkova 37, Praha 1. Toto je samostatný příběh člověka, který učil nejen své spolupracovníky,  ale určitým způsobem po mnoho let ovlivňoval i dění a myšlení na fotografickém trhu v oblasti reklamy, personálu atd. Nebyl jsem na to sám, měl jsem kvalitní spolupracovníky. Vše bude k přečtení v připravované knize, kde budou odhaleny systémy práce vedoucích pracovníků různých fotografických firem, jejich komunikace a metody příjmu zaměstnanců. Opět jsem byl spoluautorem současné ochranné známky firmy. Stál jsem u zrodu a byl jsem garantem fotografické školy Centra FotoŠkoda. V oblasti fotografie, která je mým velkým koníčkem, působím již 23 let jako kurátor galerie Klubu Koníček v Lucerně. Stále, ač sporadicky, učím fotografii dospělé lidi, kteří se nyní vracejí i ke klasické fotografii. Ve společnostech dávám kondice asistentkám, sekretářkám, obchodním zástupcům, které učím kompozici a přesné vystižení tématu jejich dokumentační práce či práce pro e-shopy.  

V oblasti hraček jsem byl strůjcem ochranné známky POMPO a vždy, ať jsem kdekoliv a vidím z dálky POMPO, prostě tam musím zajít a když vidím usměvavé prodavačky  a příjemné prostředí, pochlubím se, že jsem strůjcem této značky. S majitelem se scházíme a vidíme docela dost často, nedávno jsem mu to řekl, trochu se strachem a pokorou, že jsem se takhle chlubil, on na to: „Jo jo, to jsi udělal dobře, vždyť je to pravda”.  Jako bych vypil Red Bull , narostla mi křídla, děkuji Vládimíre.  Mnoho pracovníků různých hračkářských firem prošlo mými vzdělávacími programy. Působím v tomto segmentu dodnes  jako kouč/mentor a personální poradce.

Práce na vysokých školách.
Pracoval jsem  v týmu, který působil ve Vzdělávacím a výcvikovém programu prezentace a komunikace na stavební fakultě ČVUT za podpory EU. Po ukončení programu jsem ještě několik let učil studenty a doktorandy  umění prezentace a komunikace. Současně jsem několikrát učil tuto problematiku i studenty Institutu tvůrčí fotografie FPF Slezské univerzity v Opavě. V rámci své vědecké činnosti dostávám k posouzení různé projekty, kde jsem oslovován pro své široké praktické zkušenosti jako posuzovatel a hodnotitel různých výzkumů především v oblasti personálního managementu. Funguji jako kouč/mentor studentů středních a vysokých škol, kterým pomáhám v jejich potřebách se dál rozvíjet, pomáhám s bakalářskými, diplomovými i desertačními pracemi. Když mi to čas dovolí, zabývám se i určitou výzkumnou činností v oblasti personálního managementu.  

Pracuji a pracoval jsem pro firmy z různých oblastí podnikatelské činnosti, např.:

Výpočetní technika, fototechnika, elektronika a software:

ASEI,s.r.o,ROBINCO CS,a.s.,FOTOTECHNIKA A VIDEO, Centrum FotoŠkoda, Akermann electronic Praha,s.r.o., Top electronic, s.r.o., Correct – J.Ježek, McTech servis, s.r.o., SAT-NET,s.r.o., SUPRA, s.r.o., SUPRA Praha,s.r.o., DUHA, mobilní telefony , FUJIFILM CZ, s.r.o., Maděra & Šípek, spol. s r.o.

Hračky a oděvy:
Petr Kvasnička-TIS, MPK-ing.Šůla, POMPO, POMPO TOYS, s.r.o., Zapf Creation AG,MODEL,s.r.o., Modulshop, s.r.o., D.Fuksová-Čtyřlístek, Besta Plus, s.r.o., Centos, a. s., DSM, Babypartner +S-M Group,s.r.o., Pexi, s.r.o., FAROfactory, s.r.o.

Automobilový průmysl:

AUTO FRANK,s.r.o., KAROSERIE,a.s., Molčík a Hermann Valtice, AutoR.s.r.o. , Auto Jarov, s.r.o. ,SAKU-František Křivský, ADSUM, s.r.o., Autodráb, s.r.o., HP-Exclusiv, s.r.o., SEWO, spol. s r.o., Prettl Automotive Czech s.r.o.

Leasingové a finanční společnosti:

QUESTUS, a.s.,VIVA leasing,a.s. ,Management & Finance, a.s., DELTA GROUP,a.s. ,DELTA LEASING Co.,a.s.,Partners,a.s.

Energie, nábytkářský, strojírenský průmysl,architekti :

Pražská plynárenská,a.s., Kladenská uhelná, a.s., Armaturka Česká Třebová,a.s., Dřevospol, s.r.o., Ing.arch.L.Sekal-AALS, AVL,a.s. , ASSA ABLOY ES PRODUKTION ,s.r.o. , Replastic,s.r.o., 3E Praha Engineering,a.s.,

Media, vydavatelství a agentury:

MusicModelTrust, s.r.o., ATEMI,s.r.o, VIA STILE, s.r.o., Petr Wimmer – Realit, Agentura IMAGE, s.r.o., ESPRIT Bohemia, s.r.o., ANAG, s.r.o., Media In, RNDr.M.Blažková , ABRI, s.r.o., Rukopis,s.r.o.

Developerství a byty.

Bytoinvest Co.,s.r.o.,UBM Bohemia,s.r.o

Kluby a organizace.

ČESKÁ FORMULE KLUB v AČR, UNIFY ČR, Fites, z.s.

Osobní údaje a vzdělání:


Titul:                                       Bc., MBA, Ph.D.

Datum narození:                   31.1.1960

Rodinný stav:                         ženatý

Adresa trvalého bydliště:     27351 Unhošť, U Pily 944

Telefon:                                   602 365 700

E-mail:                                     mirek@miroslavsanytrak.cz

Skype:                                      Miroslav.Sanytrak

Vysokoškolské vzdělání:
1997 : Filozofická fakulta univerzity Palackého v Olomouci – andragogika v profilaci na personální management: bakalář, Bc. Diplomová práce na téma Personální zajištění lektorů vzdělávací společnosti

2003: Newport University : Master of business administration (MBA).  Diplomová práce Realizace personálního zajištění externích lektorů vzdělávacího zařízení

2013: Newport University : Ph.D. Dizertační práce Aplikace manažerských metod na současný personální management 

Další vzdělání:

1979 : SPŠ – hutnická a hornická Kladno-Sítná


1993 : Osvědčení  a Diplom – Švýcarská vzdělávací nadace Transfer:Podnikové hospodářství a management

1995 : Certifikát NEBSM London : Řízení lidských zdrojů, řízení informací, řízení finančních zdrojů, řízení výrobků a služeb.
2014 : Osvědčení : BOZP

2016 : Osvědčení: Lektorská činnost pro oblast BOZP, PO, ŽP

Členství v organizacích:
FITES, ČAW, ČMA, EMCC, Syndikát novinářů
, SČF, AČR

Tresní restřík : Bezúhonný

Lustrační osvědčení : Negativn