Druhotný prodej u pultu v kamenné prodejně

Kdysi dávno běžel příběh o druhotném prodeji po internetu, předtím se vyprávěl na různých školeních. Díky tomuto příběhu všichni prodavači, manažeři věděli, co jsou to druhotné prodeje.

Současní prodavači převážně neznají pojem druhotný prodej, který může  přinést každému majiteli prodejny statisíce ročně. Nezáleží prakticky na sortimentu, ale schopnosti prodavače nabídnout sortiment, komunikovat se zákazníkem.

Jaký je rozdíl mezi základním prodejem (tím úplně prvním) a  druhotným prodejem? 

  1. Základní prodej je prodej, za kterým prakticky jdete na nákup. Uvedu tento příklad: železářství – potřebujete dva vrtáky nějakého rozměru, jdete si koupit vrtáky.

  2. Druhotný prodej je: prodavač Vám nabídne hmoždinky  a šroubky na TEN rozměr vrtáků, které jste si koupili – uvědomíte si, že je vlastně také potřebujete a kupujete.

  3. K tomu prodavač využije času, kdy Vám zboží balí a připomene, že je hezké počasí a nabídne barvu, která je ve slevě…opět kupujete.

2

Místo nákupu za 100,-Kč tam necháte klidně i 2-3 krát tolik jenom díky skvělé komunikaci prodavače, který si uvědomuje, že Vám TOHO může prodat víc, než je Vaše momentální potřeba. Takový prodavač přinese do firmy na druhotných prodejích i desítky tisíc měsíčně.

Samozřejmě, že se segment od segmentu liší.

Další články