Chování prodavačů, manažerů hotelů, recepčních, obecně všeho personálu, který je prvním nárazníkem v komunikaci se zákazníkem ve vztahu k ekonomice firmy

Každé nepříjemné chování osob v prvním „nárazníku“ se spotřebitelem obecně silně ovlivní ekonomiku firmy a je úplně jedno v jaké oblasti se tento personál pohybuje. Chování  je, bylo a bude nosnou silou příjmu každé firmy v oblasti turistiky, prodeje čehokoliv, kde je důležitý vztah mezi personálem firmy a spotřebitelem, návštěvníkem hotelu, wellness centra. TEN  „ první dojem“ a TA  „profesionalita“  je nosičem peněz do firmy. Komunikací je i řeč těla, úsměv, přirozené chování. Spotřebitel je potom ochoten zaplatit prakticky cokoliv. Proč, protože TEN personál mu byl příjemný, bude se TAM vracet.

Mnohé firmy nedodržují corporate identity, kde je součástí i „označení“ prodavče(ky) vkusnou jmenovkou. Ve firmách jsem tuto příslušnost k firmě mnohokrát řešil a narážel jsem na výmluvy manažerů a manažerek, že dotyčný personál si nechce ničit špendlíkem šaty, že u hezkých prodavaček si zákazním mnoho dovoluje, nebyla TO pravda. Vše souvisí se vším, personál není loajální, setkal jsem se i s tím, že personál pomlouval svoji firmu. Majitelé podceňují trénink personálu, podceňují následný mystery shopping.


V současné době, kdy každý podnikatel potřebuje dohnat ekonomický propad, by měl věnovat čas pro trénink a následnou kontrolu svých zaměstnanců právě té „nárazníkové“ formě setkání spotřebitele s personálem podniku. V případě, že personál nepochopí tuto důležitou situace, je třeba se s ním rozloučit. Lidí se dost, kteří se chtějí učit a kteří chtějí pracovat tak, aby zákazník byl spokojen. Setkávám se čím dál častěji s nechutí personálu cokoliv udělat pro moji spokojenost, recepční klidně jedí za stolem recepce. Negativ  v chování je opravdu hodně. Jakmile majitel podcení svoji komunikační starost o svého zaměstnance, pak ať neběduje, že mu chybí finance.

Obchod
Další názory ...